Sokak örömére - és nyilván sokak bánatára - idén is SP zsebelte be a "legjobb férfi előadó" kategória nyertesének járó gömböt! 2011-ben különösen erős jelöltekkel kellett megküzdenie kedvenceteknek, a segítségetekkel mégis sikerült!!!
Június 10-én, a Budapest Sportarénában tartott Comet gálán zsinórban a 3. alkalommal vitte el vetélytársai elől SP a legjobbnak járó trófeát. Gigagrat Krisztiánnak az elmúlt évek töretlen sikeréhez, nektek pedig HÁLÁS KÖSZÖNET a rengeteg szavazatért, a kitartó szeretetért, támogatásért, bizalomért... és mindazért a sok jóért, amiért "megéri csinálni". :)
forrás: http://vivatv.hu
A tavalyi triplázás után egyetlen kategória maradt, amiben SP még nem zsebelt be szobrot: idén a különdíjjal jutalmazták!!!
"Tehetséges, dögös, maximalista, munkamániás, fotós, énekes, videoklip-rendező... Ki lehet vajon?" - tette fel a kérdést Orosz Barbi, a több ezres közönség egyöntetű sikítása pedig jelezte, hogy mindenki tisztában van, kire gondolhat a dögös vörös. :)
"Nagyon megörültem, mert abszolút nem számítottam semmilyen díjra. Hátul ültem a sarokban, amikor hallottam a nevemet. Mondom, jézusom, mi történik itt?! ... Megtisztelő, főleg hogy ez nem egy előadói díj, hanem egy sokkal komplexebb dolog. Nagyon jólesik, hogy elismerik a munkám!" - örvendezett SP a Tabu Tv riporterének. A videót itt nézhetitek vissza: http://www.tabutv.hu/video/a_bravo_otto_hatulrol___exkluziv_video_2201
"Nagyon-nagyon szépen köszönöm Orsinak, Pixának, Kölyöknek, a Gold Recordnak, és Zsének, akinek a neve nektek lehet, sőt biztosan nem mond sokat, de engem elindított a "mainstream" vonalon. Ezek mellett a legnagyobb köszönet titeket illet, amiért szavaztatok rám és a bulikon kívülről fújjátok a szövegeket, ez nagyon sokat jelent! Big thenksz mindenkinek, aki minimálisan is részt vesz, vagy részt vett ebben az egészben! Sokszor nem tudom, hol a fejem, van, hogy nehezen bírom a tempót, de összességében imádom ezt az egészet, imádom, hogy azt csinálhatom, amit szeretek, és hogy olyan dolgok történnek velem, amikről pár éve még álmodni sem mertem. Remélem, hogy ez egy bjútiful frendsip kezdete /folytatása/, és velem lesztek egy-kettő-három-négy-öt-tíz-húsz-ötszáz év múlva is."
Hogyan indult a karriered?
Abszolút home made művészként indultam jó pár évvel ezelőtt, sokszor még ma is ez jellemzi a munkásságomat. Első nagyobb sikerem 2004-ben volt, amikor 16 évesen megnyertem az Animal Cannibals akkori hip-hop tehetségkutatóját az “Egy pillanat” című dalommal. Egészen 22 éves koromig az underground hip-hopban tevékenykedtem; Magyarország első számú hip-hop oldalának szerkesztőjeként, az AP! Névre hallgató rádiós rapműsor egyik vezetőjeként és előadóként is. Ahogy akkor, most is a találékonyságon van a hangsúly, abból dolgozok, amiből tudok.
Mondanál néhány példát, hogy hogyan lehet egy klipet kis költségvetésből kihozni?
A Mizu videóklipjének egyes jeleneteit is a konyhámban és a szobámban forgattuk. Nem volt kamerám és pénzem, mégis mindig megoldottam a forgatásokat. Egyik régi klippemben például 2000 post it-et ragasztottunk 2 napig a falra és azok elé álltam rappelni, csak hogy legyen valami látványos. A kezdeti évek arról szóltak, hogy megtanultam, milyen csatornákon kell szólni az emberekhez és hogy mennyire fontos az online jelenlét. Szerintem ezért is vagyok ma ott, ahol vagyok.
Hogyan jött a felfedezés, hogy eljuss a mainstream vonalba?
Az első nagy lépést az Animal Cannibals adta a tehetségkutatóval. Akkoriban sokszor játszottak a Viván, persze nem orrba-szájba. Akkor még nyomtak hiphopot, voltak réteg műsorok. Utána minden az MTV-re ment, ami nem rágógumi pop volt, ami egy érdekes csavar, hiszen végül mégiscsak hálás lehetek a csatornának, sokat köszönhetek nekik. Az is nagyot dobott a hírnevemen, amikor SP-vel megcsináltuk a közös számot. Az nekem nagyon nagy hype volt. Tökre furcsa, hogy a közös dalunkat többen nézték meg, mint mondjuk egy SP dalt akkoriban, fura dolog volt, meglepett minket.
SP-nek 11 ezer rajongója van a Facebook oldalán, neked ezzel szemben 150 ezer. Ez szerinted miért lehet? Mi tesz téged tizenötször jobbá?
Az első 50 ezer rajongó valószínűleg abból a korszakból van, amikor még undergroundabb zenéket játszottál. Hogyan kezeled azt, hogy ott van 50 ezer ember, aki a régi Fluoridra kíváncsi, most pedig itt van ez a 100 ezer, akik viszont már az új Fluorra kíváncsiak? Beszólogatnak? Mit látsz a statisztikákból?
Írogatnak, meg néha beszólnak, de ez várható volt. Akik erősen követtek engem, azok hallhatták a régi lemezeken, hogy néha elborul az agyam és csinálok egy electro dalt vagy valami mást. Egyébként az új lemezemen is vannak hiphop dalok, és nem csak ilyen Mizu flash van, hanem mindenféle számok, akár a régi stílusból is.
Egyébként hozzá kell tennem, hogy azok, akik azt mondják, hogy a régi vonallal sokkal több rajongóm lenne, azoknak elárulom, hogy a régi klipeknek max 100-120 ezres nézettsége volt, a mostaniak pedig milliók fölött járnak – holott a Lájk című számomhoz csak egy kép van felrakva.
MySpace-en amúgy fent voltál abban a korszakban, amikor mindenki fent volt?
Igen, fent voltam, de abbahagytam már 1 éve. Akkor már nem nagyon pörgött, meg nem is tetszett a felülete. Meg persze jött a Facebook, ami mindent elsöpört.
Te kezeled a közösségi oldalaidat vagy más?
Mindent én kezelek, a közösségi oldal és a weboldal minden egyes részletéért én felelek, a marketinget is én viszem. Utálnám, ha nem kontrollálhatnám a dolgokat.
2007-ben volt egy lemezem, amire ráírtam kicsiben, hogy nyomokban mogyorót tartalmazhat, és volt, hogy a lemez mellé tényleg kaptak mogyorót a vásárlók. Aztán volt egy dalom, a Shake, amit nyár elején úgy promóztam be, hogy majd az első 30 fokos napon jön ki. Nagyon sokan várták, nézegették az időjárás előrejelző oldalakat. Sűrűn használom a Ustream-et is a rajongókkal való kommunikációban. Beindítom a kamerát a nézők meg kérdezhetnek tőlem. Szóval tényleg próbálom érdekesebbé tenni az egészet, mert szerintem sok előadó pont abba a hibába esik bele, hogy max kiírja – közszolgálati jelleggel – hogy épp megjelent a Borsban, szombaton fellép a diszkóban, stb. Ennyiről szól nekik az egész, és aztán meg nem értik, hogy miért nem követik őket.
Te hogy látod most a kiadódnak a szerepét? Mit jelent számodra egy dalnak a megjelenése?
Nekem, egy dalnak a megjelenése az abszolút YouTube vagy net. A CD nem igazán érdekel, a mostani lemezem is letöltős, igazából minden lemezem letöltős. És ennek is sokat köszönhetek, mert nem azon gondolkoztam, hogy hogyan rejtsem el a letöltők elől, hanem azon, hogy minél többen hallgassák és nyomassák, mert csak így tud jól elterjedni. Aki nincs fent a neten vagy a YouTube-on az halott, vagy nagyon szűk célcsoporthoz jut el. Szerintem sokkal fontosabb az, hogy az ember ott legyen teljes vállszélességgel a neten, minthogy megvegye pár ember a lemezeket. Egyébként kontakthálózat szempontjából nagyon jó a kiadó meg a menedzserem is.
Ha a zenén túl a marketingben is ennyire kreatív vagy, a menedzsment feladata „csak” a PR és a fellépése marad?
Igen mondhatjuk, hogy én vagyok az agya ennek a Fluor projektnek, de a menedzserem, Vermes Orsi is nagyon sokat segít, és nagy szerepe van a döntéseknél. Teljesen nem tudnám átadni senkinek, mert egyszerűen ettől hiteles a dolog és nem is akarom átadni ezt az egészet senkinek. Ettől hiteles a dolog, ettől látják azt, hogy ezt az egészet ez a hülyegyerek csinálja, és nem más. Nem a kiadó mondja meg neki, hogy így fésüld a hajad és így kell állni, meg, hogy a színpadon ne mond azt, hogy bazdmeg. Nincs semmi ilyesmi, a magam ura vagyok.
De ettől függetlenül nagyon fontos a menedzsment is, mert a kettő együtt megy jól. Lehet, hogy néha rosszul döntenék nélkülük és bevállalnék olyat, amit egyébként nem kéne. Meg abban is sokat segítenek, hogy a média ne szálljon rám teljesen. Nem szeretném, ha arról írnának, hogy eltört a macskám lába. Én úgy érzem, hogy eddig is elvoltam bulvár nélkül, ezután sem lesz rá szükségem - legalábbis remélem.
Te hogy definiálnád a célcsoportodat?
A statisztikák alapján 13-24 éves korosztály követ engem. Tehát ez a két csoport:13-18-ig és 18-24-ig. Ez a kettő a legerősebb.
Fiúk vagy lányok?
Lányok. Arányaiban több a lány. Azt mondom, hogy kb. a 70 százaléka, mert a lányok lelkesebbek ilyen téren. Tehetségkutatóknál és valóságshow-knál is szinte mindig a férfiak nyernek, mert a lányok sms-eznek, ők az aktívabbak.
Nem érzed úgy, hogy azzal, hogy csomó márkát társítanak hozzád, vesztesz a hitelességedből?
Azért nem érzem ennek a veszélyét, mert nem sulykolom ezeket a márkákat a rajongók fejébe. Szoktam látni más előadók oldalán, hogy folyton tukmálják a szponzorjukat: jelentkezz ide, menj oda, vedd meg azt, én ide járok, stb. Ha én is így csinálnám, az hiteltelen és rossz lenne. Én próbálom óvatosan belecsempészni a terméket vagy márkát a mondandómba. Nem erőszakolom a dolgot, és szerintem ezért működik. Én szeretem, ha neked is bejön, nyomjad, de nem mondom, hogy igyál pl. Red Bullt.
A finom termékelhelyezés művésze vagy...
Igen. Én tényleg szeretem ezt. Nagy perverzióm például, hogy képekre miként tudok elhelyezni dolgokat.
Te azért lettél Adidas-os mert eleve vonzódtál a termékhez, így amikor megkeresett téged a Nike és az Adidas, te azt Adidast választottad? Vagy pedig azért, mert éppen ő keresett meg téged?
Azért ez nem így ment. Voltak brandek, akik megkerestek, de ha utálom, akkor nem szerződök velük. Nekem már a Partyarc és a Mizu klipben is Adidas cuccaim voltak, pedig akkor még nem is támogattak. Látták a klipet, látták, hogy Adidas cucc van rajtam és gondolták, megpróbálják. Azt hiszem úgy kezdődött az egész, hogy valaki belinkelte az Adidas oldalra a klipet, és látták, hogy mekkora a nézettsége. Felhívtak minket, kitaláltuk, hogy legyen. Nézzük meg, hogy mennyi embert tudok megmozgatni. Csináltam a Twitteren egy trendet Adidas Tomikának, ami nagyon hamar elterjedt. Mindenki twittelte és pár perc alatt az lett az első helyen. Facebookra kiírtam, ha tetszik a cuccom a klipben, lájkoljátok. Ennyi. Több ezer lájk jött 5-6 perc alatt, ami eléggé meggyőző volt a márkának.
Tévét amúgy szoktál nézni?
Nagyon ritkán. De ha mégis nézek, akkor nem kapcsolok el a reklámoknál, szeretem nézni őket.
Te egyébként hogyan használod a különböző közösségi oldalakat? Milyen tartalmakat közvetítetsz rajta a rajongóknak?
Mindegyik más és mást ad. A Twitterem az, ami full emberközeli és ahova kiírom, hogy ha például nem volt mártogatós szósz a boltban és így nem tudok filmet nézni. Oda tényleg kiírok mindent és dumálok a rajongókkal. A Facebookra nem írok ki mindent, mert nem akarom, hogy napi 35 poszt legyen kint, mert akkor elveszik fontos posztoknak az értéke. A Twitter szerintem amúgy nem nagy cucc, nem is marad fenn sokáig. A Twitter-láz szerintem még hamarabb meghal, mint a Facebook. Külföldön is sokan abbahagyták. 50 centnél is azt olvastam, hogy elege lett. De én azért még tolom egy darabig...
Mennyire tartod fontosnak a self brandinget? Ebbe beletanultál vagy segít valaki? Hogyan jött létre a Fluor image?
Nem agyalom túl a dolgokat, de azért figyelem a külföldi trendeket és próbálok update maradni. 2-3 hetente körbenézek a neten, hogy milyen új dolgok vannak, mik érdekelhetik a célközönséget, vagy mi jó nekem. Most épp a Foursquare-re kattantam rá. Úgy gondolom, hogy idén ez nagyon menni fog, mert külföldön már elég szépen befutott. Én is tervezek egy ilyet, ha kijön majd a következő dalom. El fogom rejteni a CD-ket a város különböző pontjain, becsekkolok, és aki megtalálja őket, az ingyen hazaviheti.
Ezt te találtad ki?
Igen. Nyilván volt előttem egy külföldi példa, de pont ez a lényeg. Meg kell találni azokat a dolgokat, amik idehaza is hasznosíthatóak. Twitterem például 4 éve van, de régen csak kb. 20 követőm volt, most meg vannak 11 ezren. Nagyon érdekelt a téma, különösen azért, mert nem volt más megjelenési csatornám. Nekem ezeket a csatornákat kellett kihasználnom ahhoz, hogy úgymond ismert legyek és népszerű. Tudtam, hogy vagy az interneten valósítom meg önmagam, vagy örökre eltűnök a süllyesztőben.
Köszönöm szépen... De nyilván vannak kiborulásaim, butaságaim. Akkor hiszem el, hogy valaki tényleg mellettem van, amikor már 3-4 ilyen dolgot átvészel mellettem.
Nem vagy kiegyensúlyozott?
Hát az nem vagyok. Az a probléma, hogy én mindent 100 százalékosan szeretek csinálni. Viszont van, amikor annyira felgyülemlik minden: munka, suli, fellépések, hogy nem tudok annyi fele szakadni. Na, ilyenkor szoktam kiborulni, meg akkor, amit az előbb mondtam, amikor nagyon sok szélsőséges hatás ér egyszerre. De van ennek egy másik oldala. Amikor kivagyok, akkor tudok alkotni. Bezárkózom a szobámba, lehúzom a redőnyt, zongorázgatok - ha nem lenne ilyen, nem születnének dalok. Amikor vidám vagyok és boldog, akkor nem tudok zenét csinálni. Egy olyan dalom sincs, amit örömből írtam. Erre mostanában jöttem rá. Az összes dalom mollban íródott.
A magánéletedről miért nem beszélsz soha? Megakadt egy mondat a fülemben a dalodból: "Srácok, hé, a szoba nem tőlem meleg" - mint tudjuk, ezzel kapcsolatban is vannak kommentek. Az embernek vagy ilyen az identitása, vagy olyan - egyikkel sincs semmi baj. Vonzódás kérdése.
Az a sor egy fricska. Abban a videoklipben azért van rajtam rózsaszín óra meg szemüveg, mert tudtam, hogy 10-ből 8 komment arra fog érkezni. Ezek mind tudatos dolgok.
Persze.
Az teljesen evidens, hogy a lányokat szeretem, azt csak azért csináltam így, mert tudtam, mit vált ki az emberekből, és én ezt nevetségesnek tartom. Olvasom a kommenteket, és elszórakozom rajtuk. Egyébként a válaszom az előző kérdésedre - azért nem beszélek a magánéletemről, mert nincsen. Nincs barátnőm egy ideje. Volt az elmúlt években néhány kapcsolatom, amikről nem beszéltem, de csak azért, mert nem akartam olyan témában szerepelni akár egy cikk erejéig, ami nem a munkámmal kapcsolatos. A magánéletemhez senkinek semmi köze. Annyi információt engednék ki, ha lenne barátnőm, hogy elmondanám ki ő, és megmutatnám - kész. Nekem ez a bulvárvilág abszolút idegen és hidegen hagyott világ életemben.
Társra vágysz?
Nagyon. Most élvezem nyilván, hogy fiatal vagyok, bulizom, de azért hiányzik az, hogy legyen valaki mellettem. De most nem férne bele. Ez nem egy közhelyes duma. Reggel 8-kor felkelek, és este 8-kor megyek haza. És akkor sincs "SP gomb kikapcsol" - hanem agyalok a dolgaimon, fotókat retusálok, vagy csinálok valamit. Egy barátnővel foglalkozni kellene, ezért azt hiszem, hogy ennek most még nincs itt az ideje.
Mennyire vagy tervezős?
Az vagyok. Abban látom a szépségét a dolgoknak, hogy eltervezek valamit, és a végén össze tudom hasonlítani, hogy hogyan sikerült.
És évek múlva az SP énekes, fotós Éder Krisztiánt milyennek terveznéd?
Hány hétig bírod ki, hogy ne alkoss? Elveszem a gépeidet, na, mit szólsz?
3 napig. Ezt onnan tudom, hogy voltam nyaralni, nem vittem fényképezőgépet, semmit, és a harmadik nap éjjel már lent ültem a netszobában... Lehet, hogy most, hogy ilyen fáradt vagyok, bírnám négyig, de tovább biztos nem.
Sosem fogynak el a szavak? Az ihlet? Nem félsz, hogy kiürülsz?
Nem, mert azt gondolom, hogy mindig vannak impulzusok. Olyan nincs, hogy nem történik velem semmi. Biztos, hogy lesznek rossz dolgok is az életemben. Elhagy valaki, akit szeretek, nem jön össze valami, vagy máshogy alakul - érnek olyan ingerek, amikből táplálkozni tudok. És ez így van jól. Csak csend ne legyen! Azt nem szeretem.